ثبت اپلیکیشن iOS در اپ استور و ساخت اکانت دولوپر اپل Apple Developer ID

ثبت اپلیکیشن iOS در اپ استور و ساخت اکانت دولوپر اپل Apple Developer ID | آسان کارت

آموزش ساخت اکانت دولوپر اپل و ارائه آن در App Store

یک فرد اگر اپلیکیشنی را ایجاد کرده باشد، برای ثبت اپلیکیشن خود در اپ استور نیاز به مقدمات خاصی دارد. در ابتدا باید یک اکانت دولوپر آیدی داشته باشد. پس از ثبت اپل آیدی خود (پیشنهاد می شود یک اپل آیدی جدید بسازید زیرا اطلاعات آدرس و هویت خود را باید با آنچه که نیاز دارید در اپل آیدی جدید ثبت کنید)، باید یک developer account ایجاد کنید و پس از ایجاد آن در iOS developer ثبت نام نماید. هزینه ی ثبت نام در iOS developer سالیانه محاسبه می شود و بدون محاسبه مالیات 99 دلار است.

پرداخت دولوپر آیدی چگونه انجام می شود؟

نکته ای که گفته شد این بود که 99 دلار برای این منظور بدون در نظر گرفتن مالیات باید پرداخت شود و با توجه به آدرسی که برای اپل آیدی خود قرار داده اید مالیات در نظر گرفته شده می تواند متغیر باشد.

برای پرداخت خود راه هایی پیش روی شما قرار دارد:

  1. یکی از راه های پرداخت وجه Developer ID این است که شما یک آیتونز گیفت کارت (iTunes Gift Card) یا اپل گیفت کارت (Apple Gift Card) به مبلغ 120 دلار (با در نظر گرفتن مالیات) تهیه نمایید و با استفاده از آن پرداخت ایجاد حساب خود را انجام دهید.
  2. راه بعدی که پیش روی شماست خرید یک کارت ارزی بین المللی مثل ویزا کارت و یا مستر کارت است که آسان کارت می تواند این کارت را در اختیار شما قرار دهد.

 

نکته قابل توجه این است که آدرس اپل ایدی و آدرس کارت بانکی تان حتماً باید مطابقت داشته باشد در غیر اینصورت پرداختتان یا دیکلاین می شود و یا حساب دولوپرتان در صورت مشاهده مغایرت بلوکه خواهد شد.

پس از ثبت نام و ساخت اپل دولوپر آیدی شما می توانید اپلیکیشن خود را در اپ استور قرار دهید. ولی با اکانت دولوپر آیدی معمولی، ابتدا اپلیکیشن شما باید توسط کارشناسان اپ استور بررسی شود و پس از بهینه سازی اپلیکیشن و رفع نواقص احتمالی، اپلیکیشن شما در اپ استور قرار خواهد گرفت.

 

برای این منظور چاره چیست؟

برای اینکه اپلیکشن خود را بصورت مستقیم در اپ استور قرار دهید شما نیاز به چیزی فراتر از یک Apple Developer ID نیاز دارید. شما لازم است یک اکانت Apple Enterprise Developer ID داشته باشید.

مراحل ثبت و پرداخت اپل اینترپرایس دولوپر آیدی نیز مانند اپل دولوپر آیدی می باشد و تنها تفاوت موجود بین فعالسازی این دو اکانت میزان پرداخت این دو می باشد.Apple Developer ID نیازمند پرداخت 99 دلار بدون در نظر گرفتن مالیات است ولی Apple Enterprise Developer ID نیازمند پرداخت 299 دلاری بدون در نظر گرفتن مالیات می باشد.

ضمن اینکه شما نیاز به مواردی دارید که نشان دهد شرکت شما در خارج از کشور ثبت شده است برای اطلاعات بیشتر این لینک را باز کرده و مطالعه نمایید.

در زمینه ی کارکرد نیز اپل دولوپر آیدی باید با تایید کارشناسان اپلیکیشن خود را روی اپ استور قرار دهد ولی اپل اینترپرایس دولوپر آیدی بدون تایید کارشناسان اپل می تواند این کار را انجام دهد.

 

مشارکت دولوپر ها با شرکت اپل چگونه است؟

شرکت اپل در ازای فروش اپلیکیشنهای پولی و قابل فروش 70 درصد را به دولوپر می دهد و 30 درصد را برای خودش نگه میدارد.

  • اگر شخصی اشتراک ماهیانه ی اپلیکیشن شما را پرداخت کرده باشد نیز 70% از مبلغ ماه به ماه به شما واگذار می شود.
  • اگر اپلیکیشن شما پس از مدتی از کار بیفتد یا قابل نصب و قابل دانلود نباشد، مبلغ به صورت کامل به مشتری عودت داده می شود و 30% سهمی که اپل برای خود نگه داشته بود نیز از حساب دولوپر به مشتری پرداخت می شود.

 

چگونه پول فروش اپلیکیشن را می توان برداشت کرد؟

ابتدا باید بدانید که درآمد شما بصورت ماهیانه پرداخت می شود و درآمد هر ماه در ابتدای ماه بعد پرداخت می شود.

دو هفته قبل از پرداخت ماهیانه ی صورت حساب به حساب شما، گزارشی مبنی بر فروش ها به شما از طریق ایمیل ارسال می شود.

درآمد حاصله باید به یک مقدار مشخصی برسد.این مقدار مشخص برای ارزهای "دلار کانادا ، فرانک سوییس، پوند انگلیس، یورو، دلار آمریکا، دلار سنگاپور، دلار هنگ کنگ، کرون سوئد و ین ژاپن " برابر 100 دلار و برای مابقی ارزهایی که به آنها اشاره ای نشد برابر با 150 دلار آمریکا (با توجه به تبدیل ارز) می باشد. حال برای برداشت وجه تنها می توانید حساب بانکی خود را به اپل معرفی کنید و همچنین می توانید از طریق تماس با ما موضوع را مطرح کنید تا اقدامات لازم برای نقد کردن وجه خود انجام شود.

سوالات متداول

در اکانت اپل دولوپر آیدی برنامه طراحی شده شما بعد از بررسی کارشناس در و رفع و تغییر مواردی در اپ استو قرار داده میشود ولی در اکانت اپل اینترپرایس دولوپر آیدی برنامه شما به صورت مستقیم و بدون تغییزات در اپ استور قرار خواهد گرفت .

بعد از ایجاد اکانت تنها به یوزنیم و پسورد برای انجام پرداخت و تکمیل اکانت نیاز است.

کارمزد پرداخت های دلاری 7 درصد مبلغ دلاری سفارش می باشد.