راهنمای افتتاح حساب پی پال PayPal و وریفای اکانت

راهنمای افتتاح حساب پی پال PayPal و وریفای اکانت | آسان کارت

 

راهنمای ایجاد اکانت پی پل (PayPal) و verify کردن آن

پی پال، یکی از امن ترین و سریع ترین روش های انتقال پول در فضای اینترنت می باشد. تمام کسانی که آشنایی کلی با پرداخت های آنلاین ارزی دارند، قطعاً نام پی پال را شنیده اند. این شرکت آمریکایی، محبوبیت زیادی در میان کاربران اینترنتی دارد. این شرکت، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و در حالت کلی، افتتاح حساب پی پال برای کاربران بسیار راحت است، ولی از آنجایی که متاسفانه کشور ایران با محدودیت های مالی بین المللی مواجه است، افرادی که تمایل دارند حساب پی پال افتتاح کرده و از خدمات آن استفاده کنند، باید به نکات مهمی توجه نمایند.

انجام پرداخت با اکانت پی پال و نقد کردن درآمد فریلنسری

 آسان کارت پیشنهاد می کند در صورتی که نیاز ضروری به ایجاد اکانت پی پال نداشته باشید و صرفا به صورت محدود نیاز به پرداخت پی پالی دارید، با ثبت سفارش پرداخت پی پالی روی وبسایت، انجام سفارش را به تیم پرداخت آسان کارت بسپارید. آسان کارت تمامی فعالیت های پی پالی را به غیر از افتتاح و وریفای کردن پی پال را انجام می دهد. شناخته ترین فعالیت های این حوزه شامل موارد زیر است:

  • پرداخت هزینه خرید از سایت های فروش خارجی مثل ebay, Etsy, ...
  • دریافت و ارسال (Send and receive) پول پی پالی به ایران
  • پرداخت هزینه فاکتور PayPal invoice برای وبسایت های فروش هاست و دامنه خارجی مثل Hetzner, Joker, ..
  • پرداخت حق عضویت سایتهای خارجی
  • پرداخت و دریافت کارمزد دونیت Donate برای اکانت های استریمر سایت توویچ Twitch
  • شارژ اکانت پنل ارسال ایمیل انبوه mailcheap ، mailchimp، smtp2go
  • نقد کردن طراحی های گرافیکی کارت ویزیت، لوگو، بنر، footage، فروش عکس در سایت فری پیک و پی ان جی تری
  • نقد کردن درآمد اکانت های اینترنتی مثل یوتیوب youtube و twitch.tv
  • نقد کردن درآمد فریلنسری freelancer برای فعالیتهای برنامه نویسی، طراحی گیم، طراحی های گرافیکی، طراحی تم ورد پرس، درآمد فروش محصول روی سایت فایور fiverr ...

شرکت پی پال حساسیت بسیار زیادی روی کاربران داخل ایران دارد، و قوانین سخت گیرانه ای در مورد ایران وضع نموده است و در صورت مشاهده ی هرگونه ردی از ایران و استفاده از "آی پی" آن، حساب فرد را بلوکه می کند. برای افتتاح حساب پی پال، مشابه گشایش حساب بانکی، لازم است که هویت فرد و محل اقامت وی احراز شود؛ ولی به دلیل اینکه امکان افتتاح حساب با کارت های اعتباری همانند ویزا کارت و مستر کارت نیز وجود دارد، شما می توانید با استفاده از کارت های اعتباری و یک اکانت غیر ایرانی، حساب پی پال باز کنید. پیشنهاد می کنیم در ابتدا جهت آشنایی با کارت های اعتباری، مقاله های آشنایی با کارتهای بین المللی ویزا و مسترکارت و اصطلاحات پرداخت های ارزی را مطالعه نمایید.

توجه نمایید پی پال دارای دو نوع حساب: personal و Business است و کاربران بر حسب نیاز خود و کاربرد حساب مورد نظرشان، می توانند یکی از آن دو را انتخاب کنند. در مرحله ی بعد، شما باید یک حساب بانکی و یا کارت اعتباری را به اکانت خود متصل کنید. این فعالیت، وریفای کردن ( Verify ) حساب پی پال نامیده می شود و بعد از آن، شما می توانید تراکنش های مورد نظرتان را انجام دهید.
* نکته مهم: برای اینکه بتوانید اکانت پی پال ایجاد کرده و وریفای نمایید، حتماً لازم است که IP شما، IP اختصاصی ثابت غیر از آی پی ایران باشد. بنابراین توصیه می کنیم از نرم افزارهای قدرتمندی استفاده کنید که آی پی ثابتی از کشور مشخصی ارایه نمایند. در صورتی که آی پی شما از ایران باشد، و یا هر بار از آی پی متنوعی استفاده نمایید، پیپال اکانت شما را لیمیت ( بلوکه ) می کند. در جریان باشید کاربران سایر کشورها در صورت لیمیت شدن اکانت پی پال شان، می توانند با ارائه ی مستندات لازم، دوباره اکانت خود را فعال نمایند؛ ولی برای کاربران ایرانی، امکان فعال کردن مجدد، بسیار سخت می باشد.

 

مراحل افتتاح حساب پی پال 

* آسان کارت امکان ایجاد و وریفای کردن اکانت پی پال برای مشتریان را ندارد و در اینجا صرفا راهنمای افتتاح حساب PayPal آورده شده است. 

در صفحه ی اصلی وب سایت PayPal، بر روی گزینه ی Get Started کلیک کنید. شما کاربر جدید هستید و در صورت نیاز، می توانید مطالب مهمی نظیر نحوه ی کار پی پال را در صفحه ی اول وب سایت مشاهده کنید.

 

راهنمای افتتاح حساب پی پال PayPal | آسان کارت

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شما از بین دو نوع حساب پی پال بایستی یکی را انتخاب کنید. برای کاربران ایرانی، وریفای کردن اکانت نوع Business، محدودیت ها و مشکلات به مراتب بیشتری دارد. بنابراین پیشنهاد می شود اکانت نوع Personal را انتخاب نمایید.

آموزش ایجاد اکانت شخصی پی پل PayPal | آسان کارت

حساب پی پال، با تغییراتی که داشته در ابتدای ایجاد اکانت شماره موبایل درخواست می کند تا با ارسال کد تأیید، مرحله احراز هویت را کامل کند.

وریفای شماره موبایل برای پی پال

در مرحله بعد، کد تأیید بر روی شماره موبایل ارائه شده ارسال می شود. لازم است که کد در این بخش وارد شود. 

وریفای اس ام اس پی پال | آسان کارت

 

در ادامه باید توجه داشته باشید که اکانت پی پال بر پایه ی یک آدرس ایمیل شکل می گیرد. آدرس ایمیل و پسووردی که وارد می کنید، اساس حساب پی پال شما هستند. در این مرحله، کشور خود را نیز باید انتخاب نمایید. هنگام وارد کردن اسم کشور، توجه داشته باشید که چون در مراحل بعد، آدرس و شماره تماسی از آن کشور نیز باید ارائه کنید، کشور را درست انتخاب نمایید.

آموزش تصویری ایجاد حساب PayPal | آسان کارت

به محض تکمیل فرم بالا، یک ایمیل فعال سازی، به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

چگونه از ایران حساب پی پال بسازیم | آسان کارت

لازم است با باز کردن آن بر روی تأیید آدرس ایمیل کلیک کنید.

آموزش ساخت حساب پی پال در ایران | آسان کارت

در ادامه بایستی نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، آدرس، شهر، کد پستی، استان، و شماره موبایل خود را وارد نمایید. دوباره تأکید می کنیم که هیچ یک از اطلاعاتی که در اینجا وارد می نمایید، نباید مرتبط با کشور "ایران" باشد. با تیک دار کردن " قبول قوانین وب سایت"، بر روی گزینه ی ادامه کلیک نمایید.

افتتاح حساب پی پال وریفای شده از آمریکا | آسان کارت

وریفای کردن حساب پی پال PayPal

تا این جا، شما توانسته اید یک حساب اینترنتی پی پال برای خودتان ایجاد نمایید؛ ولی تا زمانی که این حساب، "وریفای" نشده باشد، نمی توانید از خدمات پی پال استفاده کنید؛ بنابراین لازم است یک کارت اعتباری داشته باشید. با داشتن یک کارت اعتباری، اطلاعات ویزا کارت و مسترکارت را در فرم مربوطه در قسمت اضافه کردن کارت وارد نمایید. با انتخاب بخش Debit Card، باید اطلاعات کارت را تکمیل کنید. این اطلاعات شامل: Card Number, Expire Time, CVV2, Billing Address است. توجه فرمایید Billing Address، مطابق همان آدرسی است که در مرحله ی رجیستر کارتتان وارد نموده اید. در مورد کارت های تراول ایزی باید بیلینگ آدرس را دبی قرار دهید.

وریفای کردن اکانت پی پل paypal verification | آسان کارت

در صورتی که تاکنون از کارت های ارزی مثل ویزا کارت و مسترکارت استفاده نکرده اید قبل از اضافه کردن کارت می توانید مقاله آموزش پرداخت با ویزاکارت و مسترکارت را مطالعه نمایید. با وارد کردن اطلاعات ویزاکارت و تأیید آن، حساب پی پال، به کارت اعتباری متصل شده و تأییدیه ی افتتاح حساب نیز به شما نمایش داده می شود. در صفحه ی بعدی که باز می شود، می توانید گزینه های خرید، فروش و انتقال پول را انتخاب کنید.

ارسال و دریافت پول با حساب پی پل | آسان کارت

با انتخاب هر یک از گزینه ها، شما وارد فرآیند مرتبط با آن موضوع می شوید. به عنوان مثال، با انتخاب "انتقال وجه"، امکان درخواست دریافت وجه (Request Money) و ارسال وجه (Send Money) به شما نشان داده می شود.

نحوه انتقال پول از خارج با حساب پی پال | آسان کارت

در ادامه، برای دیدن پنل اصلی مدیریت حسابتان، باید ایمیل و پسوورد خود را وارد نمایید. دقت نمایید در تمام مراحلی که به PayPal وصل هستید، حتماً " آی پی " شما، غیر از آی پی ایران باشد! و صرف اینکه در مرحله ی افتتاح حساب، با آی پی غیر ایران وصل شده اید، کافی نمی باشد.

آموزش ساخت حساب پی پال در ایران | آسان کارت

در پنل اصلی پی پال، شما می توانید اطلاعات کاملی از: موجودی فعلی، تراکنش های قبلی و... را مشاهده نمایید. همچنین امکان مشاهده ی دریافت و انتقال وجه، خرید و فروش محصول، و سایر خدمات نیز وجود دارد. همانطور که در بخش اصلی تصویر زیر مشاهده می شود، این حساب پی پال، جهت دسترسی به حداقل امکانات مورد نیاز ایجاد شده است؛ زیرا برای کاربران ایرانی، امکان اضافه کردن حساب بانکی، شماره موبایل در داخل ایران و استفاده از اپلیکیشین پی پال بدون نرم افزار تغییر دهنده آی پی وجود ندارد.

راهنمای ارسال و دریافت پول از خارج با پی پال | آسان کارت

نقد کردن درآمد ارزی پی پالی

برای نقد کردن پول پی پال، پس از دریافت وجه در کیف پول پی پال خود، با شماره تماس آسان کارت تماس گرفته و در این زمینه راهنمایی دریافت کنید. با بررسی اکانت شما در صورتی که امکان نقد کردن درآمد ارزی شما وجود داشته باشد آسان کارت شما را در این امر یاری خواهد کرد.

سوالات متداول افتتاح حساب پی پال

خیر، در مقاله حاضر صرفا راهنمای افتتاح حساب پی پال آورده شده است و کاربر به کمک این راهنما، می تواند اکانت پی پالی ایجاد کند و برای پرداخت های آنلاین استفاده کند. لازم به ذکر است که اکانت PayPal بایستی توسط یک کارت ارزی مثل ویزا کارت و مسترکارت، تأیید شود و یا به اصطلاح وریفای شود.

پی پال شدیداً به حساب هایی که به ایران مرتبط باشند و یا از آی پی ایران استفاده کنند، حساس است، در صورت بلاک شدن، لازم است مدارک هویتی و مکانی از طریق درخواست قبوض تأیید هویت مجدد شود. بخاطر همین اکانت بلاک شده کاربران ایرانی، امکان بسیار کمی برای برگشت دارد.

خیر؛ شامل هزینه چند دلاری است. در شرایط فعلی این هزینه به رقم کل اضافه نمی شود، بلکه از رقم ارسالی کسر می شود.