راهنمای خرید اینترنتی خارجی با ویزاکارت و مسترکارت

راهنمای خرید اینترنتی خارجی با ویزاکارت و مسترکارت | آسان کارت

انجام پرداخت با کارت های اعتباری بین المللی ویزا و مستر فرآیند ساده ای است. همان گونه که امروزه بسیاری از کاربران ایرانی به آسانی از کارت های شتاب برای خرید از سایت های اینترنتی داخلی استفاده می کنند، می توانند از ویزاکارت و مسترکارت نیز برای خرید های آنلاین ارزی استفاده نمایند. به طور کلی برای پرداخت با ویزا کارت یا مستر کارت ( یا کارتهای مشابه آمریکن اکسپرس (American express) و یا دیسکاور (Discover)) نیازمند اطلاعات زیر می باشید:

  1. شماره 16 رقمی کارت (digits card number)

  2. نام دارنده کارت ( name on card / card holder name )

  3. تاریخ انقضای کارت ( expire date / valid through date )

  4. کد سه رقمی پشت کارت ( CVV2 / CCv2 / Security code / CID / card verification value )

تصویر پشت و روی ویزا کارت مسترکارت | آسان کارت

 

بسیاری از کاربران ایرانی تصور می کنند در خرید های خارجی همانند خرید های داخلی نیاز به رمز دوم اینترنتی دارند، در حالی که در خرید با کارت های اعتباری بین المللی رمز دوم اینترنتی وجود ندارد.

شما برای پرداخت ارزی و یا خرید اینترنتی بین المللی پس از طی مراحل اولیه به درگاه پرداخت می رسید که با ورود اطلاعات فوق می توانید پرداخت خود را با موفقیت انجام دهید.

توجه داشته باشید معمولا سایت هایی که ویزا کارت و مسترکارت قبول می کنند، لوگوی ویزا و مستر را در صفحه پرداخت خود نمایش می دهند.

در پرداخت های ارزی در داخل ایران توجه به دو نکته الزامی است:

  1. توجه نمایید که IP خود را ایران قرار ندهید چون بسیاری از درگاه های اینترنتی با شناسایی آی پی ایران با کارت ارتباط برقرار نمی کنند و پرداخت شما را کنسل می نمایند. بدین منظور سعی کنید از نرم افزارهایی که آی پی شما را تغییر می دهند استفاده کنید. توجه داشته باشید لازم است در طول فرآیند پرداخت، آی پی شما ثابت نیز باشد. نرم افزارهایی که در طول زمان تغییر آی پی می دهند پرداخت شما را دچار مشکل خواهند کرد.

  2. آدرس صورتحساب (Billing Address) خود را امارات قرار دهید. بسیاری از سایت ها، کشور صادر کننده کارت را شناسایی می کنند. و در صورتی که billing address خود را غیر از امارات (ایران، آمریکا و ...) قرار دهید پرداخت شما را تایید نخواهند کرد، اما بطور عمومی بیلینگ آدرس فقط آدرسی جهت ارسال صورت حساب مالی دارنده کارت است. توجه نمایید که در خرید از سایت های اینترنتی معمولاً دو آدرس وجود دارد: آدرس ارسال کالا (Shipping Address) که در صورتی که سایت شما مشکلی برای ارسال به ایران نداشته باشد می توانید آدرس خود را در ایران وارد نمایید. البته در حال حاضر هنوز بسیاری از سایت های بزرگ از جمله وبسایت آمازون ارسال مستقیم به ایران ندارند. آدرس دوم همان طور که اشاره شد Billing Address هست که باید آدرس کشور صادر کننده کارت شما (در مورد کارت های تراول ایزی، کشور امارت قید می شود) باشد.

  3. لازم به ذکر است برخی از سایت های آمریکایی و شرق آسیایی که امنیت بیشتری در پرداخت را لحاظ کرده اند علاوه بر اطلاعات اصلی مورد نیاز برای پرداخت گزینه دیگری تحت عنوان شماره امنیت اجتماعی (Social Security Number) دارند که وارد کردن آن شماره (و گاها 4 رقم آخر آن) نیز در پرداخت الزامی می باشد. در صورتی که سایت پرداختی مورد نظر شما از این دسته از سایت ها باشد پرداخت با ویزاکارت های تراول ایزی روی آن ها امکان پذیر نمی باشد.

  4. همچنین پرداخت در بسیاری از سایت های اینترنتی علاوه بر ویزاکارت و مسترکارت با روش پیپالی نیز امکان پذیر می باشد، و حتی بسیاری از سایت ها تنها روش پرداخت اینترنتی شان، پرداخت از طریق پی پال است. برای آشنایی با پی پال، مقاله راهنمای افتتاح حساب پی پال(paypal) و وریفای کردن آن با "ویزاکارت" و "مسترکارت" را مطالعه نمایید.

  5. فرآیند انجام پرداخت های ارزی آنلاین، از طریق روشی است که در بالا به آن اشاره شد. ولی اگر کارتی در اختیار ندارید و یا به هر دلیلی نتوانستید پرداخت خود را انجام د هید، کارشناسان پرداخت آسان کارت پرداخت شما را می توانند انجام دهند. برای این کار می توانید با سفارش پرداخت ارزی، انجام پرداختتان را به ما بسپارید. 

سوالات متداول

خیر، با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد، به هیچ عنوان از آدرس داخل کشور نباید استفاده کرد.

خیر، در کارت های ارزی موردی با عنوان رمز دوم اینترنتی( مشابه آنچه که در کارت های داخلی هست) وجود ندارد. امنیت پرداخت این کارت با روش های دیگری تأمین می شود. در برخی کارت های از سیستم امنیتی 3D security استفاده می شود.

کارت هایی که در ایران برای انجام پرداخت های بین المللی استفاده می شود، کارت های پیش پرداخت Prepaid هستند که به حساب بانکی متصل نیستند و تکنولوژی امنیتی 3Dsecure را ندارند. کارت های دبیت و کردیت هستند که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند.