نحوه پرداخت هزینه گرین کارت دانمارک Denmark Green Card

نحوه پرداخت هزینه گرین کارت دانمارک Denmark Green Card | آسان کارت

گرین کارت دانمارک و پرداخت هزینه گرین کارت دانمارک

کشور دانمارک شرایطی را پیش پای متقاضیان اقامت در آن کشور بوجود آورده است که از بین افراد متقاضی کسانی که امتیاز مشخصی را کسب نمایند اجازه اقامت کاری موقت داشته و در طول یک بازه ی زمانی، مشغول به کار شوند. این طرح با نام گرین کارت دانمارک(Denmark Green Card) شناخته می شود و متقاضیان زیادی در میان طبقه تحصیل کرده ایران دارد چرا که مدرک دانشگاهی و مهارتهای زبانی در کسب امتیازات لازم نقش مهمی دارد. متقاضی در صورت کسب گرین کارت دانمارک، این اجازه را دارد در کشور دانمارک به مدت دو سال اقامت داشته و کار کند و در صورت احراز شرایط لازم به مدت سه سال اقامت خود را تمدید کرده و نهایتاً درخواست اقامت دائم در دانمارک بکند.

امتیاز بندی جهت أخذ گرین کارت دانمارک

حداقل میزان امتیاز برای دریافت گرین کارت 100 امتیاز است که از طریق شاخص های متعددی محاسبه می شود ولی عمده ترین این شاخص ها: 1- سطح تحصیلات 2- سطح زبان 3- شاخص میزان سازگاری محیطی است که در ادامه هر کدام به اختصار توضیح داده شده است:

1-سطح تحصیلات:

حداقل میزان سطح تحصیلات که حائز امتیاز است، لیسانس می باشد. مدرک تحصیلی هر کشور با نظام آموزشی دانمارک تطابق داده می شود و بر اساس آن امتیاز دهی می شود. جهت اطلاع بیشتر از صفحه معادل سازی مدارک استفاده نمایید. در حالت عمومی نحوه امتیاز دهی سطح تحصیلات به ترتتب زیر است:

لیسانس: 30 امتیاز/ لیسانس و فوق لیسانس( یک ساله): 50 امتیاز/ فوق لیسانس: 60 امتیاز/ دکتری: 80 امتیاز

به لحاظ اینکه در کشور دانمارک برخی از رشته ها جایگاه و تقاضای بیشتری دارند، در لیست به اصطلاح Positive list قرار می گیرند و اگر رشته تحصیلی فرد مرتبط با آنها باشد، 30 امتیاز ویژه به متقاضی تعلق می گیرد. علاوه بر این برای پزشکان و دندانپزشکان شرایط ویژه و منحصر به فردتری در نظر گرفته اند.

یک طرح امتیاز دهی نیز وجود دارد که خاص دانشگاه های با رتبه جهانی زیر 400 است و اگر متقاضی فارغ التحصیل چنین دانشگاه هایی باشد امتیاز ویژه آن را کسب می کند. متأسفانه هیچ یک از دانشگاههای ایران در این لیست قرار ندارد. بیشترین امتیاز بخش تحصیلات 130 امتیاز است.

2- مدرک زبان

زبان هایی که دارای امتیاز هستند، زبانهای اسکاندیناوی(دانمارکی، سوئدی، نروژی) و انگلیسی و آلمانی هستند. شما با داشتن مدرک زبان یک زبان اسکاندیناوی و انگلیسی/یا آلمانی دو بار امتیاز کسب می کنید. ولی اگر شما مدرک دو زبان آلمانی و انگلیسی را داشته باشید، تنها امتیاز یک زبان را دریافت می کنید.

امتیازبندی سطوح مدرک زبان دانمارکی/ یا معادل سوئدی و نروژی آن
Prove i dansk 1 5 امتیاز
Prove i dansk 2 10 امتیاز
Prove i dansk 3 15 امتیاز
Prove i dansk 4 20 امتیاز
امتیازبندی سطوح مدرک زبان انگلیسی و آلمانی
زبان انگلیسی زبان آلمانی امتیاز
IELTS 5-6 B2 20 امتیاز
IELTS 6,5-9
TOEFL 72
C1,C2 40 امتیاز

3- میزان سازگاری محیطی

اگر متقاضی سابقه کار و یا تحصیل در حوزه اروپا داشته باشد می تواند میزان سازگاری بالاتری با محیط دانمارک داشته باشد. امتیاز دهی این بخش به ترتیب زیر است:

یکسال تحصیل 5 امتیاز، سه سال تحصیل 10 امتیاز، یکسال کار مستمر 5 امتیاز، دو سال کار مستمر 10 امتیاز. بیشترین امتیاز قابل کسب از این بخش 15 امتیاز است.

توجه: بعد از أخذ گرین کارت دانمارک متقاضی باید در طول 6 ماه باید به دانمارک رجوع بکند. هزینه سال اول زندگی به عهده خود فرد است و در سال اول بایستی به میزان 50000 کرون دانمارک درآمد رسمی و قانونی داشته باشد در غیر اینصورت اجازه اقامت از وی گرفته می شود.

هزینه گرین کارت دانمارک

هزینه گرین کارت همه ساله در آغاز ژانویه اعلام می گردد.

راهنمای پرداخت هزینه گرین کارت دانمارک

1- ورود به صفحه ی وبسایت سفارت
2- ایجاد اکانت از طریق لینک
3- تکمیل اطلاعات شخصی
4- دریافت Case Order ID
5- انجام پرداخت آنلاین ارزی

سوالات متداول ویزای دانمارک

در پرداخت آنلاین هزینه پرداختی به کرون می باشد.

هزینه انگشت نگاری و بررسی مدارک

خیر. این هزینه برگشت پذیر نمی باشد.