پرداخت هزینه اقامت‏‎ ‎موقتی کانادا - ‏MyCIC

پرداخت هزینه اقامت‏‎ ‎موقتی کانادا - ‏MyCIC | آسان کارت

ویزا اقامت ‎موقتی کانادا - ‏MyCIC

کشور کانادا انواع متعددی از ویزای موقت (Temporary Resident Visa) را صادر می کند که هر کدام به لحاظ کارکرد، هزینه، مدت اعتبار و مزایای آن متفاوتند و شامل ویزای موقت تحصیلی، توریستی، ملاقات با خانواده و ... می شوند. در سالهای اخیر فرآیند أخذ ویزا موقت کانادا به صورت آنلاین و از طریق وب سایت مهاجرت دولت کانادا انجام می گیرد. هر یک از ویزاهای موقت کانادا دارای هزینه متفاوتی هستند و می توانند در طول زمان تغییر کنند، از این رو پیشنهاد ما اینست که هزینه پرداخت را همیشه از مرجع اصلی آن دریافت کنید. برای دریافت انواع هزینه های ویزای کانادا از این لینک استفاده کنید. برای متقاضیان برخی کشورها من جمله ایران، انجام آزمایش بیومتریک( عکس و اثر انگشت)، اجباری است. این فعالیت می تواند در مراکز اپلای ویزا(VAC) Visa Application Centre صورت گیرد. بنابراین لازم است بعد از تکمیل مدارک و submit آن، متقاضی حداکثر 30 روز بعد در یکی از کشورهای همسایه جهت آزمایش بیومتریک حضور یابد. هزینه بیومتریک برای شخص متقاضی 85 دلار کانادا است و در مرکز VAC به صورت آنلاین انجام می گیرد. اگر اعضای خانواده متقاضی نیز به صورت همزمان درخواست بیومتریک بدهند، میزان 175 دلار کانادا محاسبه می شود و برای گروه های بالای سه نفره که به طور همزمان تقاضای بیومتریک بدهند، حداکثر 255 دلار کانادا محاسبه می شود. بیومتریک برای افراد 14 الی 79 برای کشورهای مشخص شده در وبسایت مهاجرت کانادا اجباری است.

در اینجا به هزینه دو ویزای موقت کانادا که متداول هستند اشاره می شود:

ویزای دانشجویی:

هزینه ثابت ویزای دانشجویی مقدار 150 دلار کانادا است. علاوه بر این، 85 دلار کانادا نیز در قالب هزینه بیومتریک به آن اضافه می شود. بنابراین لازم است جهت انجام فرایند بیومتریک و در بازه ی حداکثر 30 روز بعد از Submit در یکی از کشورهای همجوار همچون؛ ترکیه، امارات متحده، آذربایجان، بحرین، ارمنستان حضور یابد. مبلغ پرداختی با عنوان ویزای موقت دانشجویی غیر قابل برگشت(non-refundable) هست.

ویزای توریستی:

هزینه ویزای توریستی 100 دلار کاناداست که مشابه سایر ویزاهای موقت کانادا برای ایرانیان هزینه بیومتریک نیز به آن اضافه می شود. بنابراین مقدار 85 دلار به مبلغ بالا اضافه می شود. افراد از ویزای موقت توریستی می توانند برای حضور در کانادا جهت فعالیتهای ورزشی و هنری، سمینار، ... استفاده کنند. ویزای توریستی دیگری با عنوان سوپر ویزا نیز وجود دارد که می توانید در اینجا مشاهده کنید.

راهنمای پرداخت MyCIC

1- ورود به وبسایت مهاجرت کانادا
2- ایجاد اکانت (برای امنیت اکانت متقاضی بر روی وبسایت لازم است یک GCKey ایجاد شود). در طی ایجاد GCKey چندین سوال امنیتی از کاربر پرسیده می شود. بعد از ایجاد اکانت، متقاضی دو ماه زمان دارد که مدارک لازم را آپلود کرده و Submit کند و هزینه آن را پرداخت کند.

3- تکمیل فرم های آنلاین
4- پرداخت هزینه Application Fee

سوالات متداول سفارت کانادا

بله. برای همه اعضای خانواده که قصد سفر دارند می بایست وقت گرفته شود.

زیر 16 سال هزینه انگشت نگاری پرداخت نمی شود و انگشت نگاری نخواهند داشت.

بهترین گزینه برای انگشت نگاری در حال حاضر کشور های اطراف ایران نظیر: امارات متحده عربی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان می باشد.