پرداخت هزینه پذیرش CAQ ایالت کبک کانادا

پرداخت هزینه پذیرش CAQ ایالت کبک کانادا | آسان کارت

ادامه تحصیل و پذیرش از دانشگاه های کبک کانادا 

ادامه تحصیل و پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور یکی از موضوعات جذاب برای فارغ التحصیلان و دانشجویان ایرانی است. در بین کشورهای مقصد، دانشگاه های کانادا و مخصوصا دانشگاه های ایالت کبک جایگاه ویژه ای دارد. دانشگاه های مهمی مثل concordia , McGill , Laval , Sherbrooke , HEC , École Polytechnique  در شهرهای مهم کبک سیتی، لاوال، مونترال، لویس، گاتینه، شربوریک، لوییس و ... هستند. لیست مهمترین دانشگاه های ایالت Quebec را در اینجا می توان مشاهده کرد و لیست کامل مراکز آموزشی ایالت کبک در این لینک آورده شده است. پذیرش از دانشگاه های ایالت کبک شامل یک مرحله مهم با عنوان" گواهی پذیرش CAQ - Quebec Acceptance Certificate " است که متقاضیان، مدرک پذیرش خود از دانشگاه های این ایالت را باید به تأیید اداره مهاجرت ایالت کبک برسانند. 

 

هزینه CAQ دانشگاه های ایالت Quebec

برای گرفتن گواهی پذیرش CAQ لازم است روی وبسایت اداره مهاجرت ایالت کبک، حساب کاربری ایجاد شود و فرم‌های آنلاین CAQ تکمیل شود. برای این کار می توانید چک لیست مدارک لازم برای گواهی پذیرش CAQ را مشاهده کرده و سپس اقدام به ایجاد اکانت و پیش بردن مراحل نمایید. همچنین درصورت نیاز از راهنمای گواهی پذیرش CAQ وبسایت دانشگاه McGill را نیز مشاهده کنید. در راهنمای مذکور اطلاعات لازم به صورت یکجا و مرحله بندی آورده شده است.

 

هزینه گواهی پذیرش CAQ و زمان پرداخت آن 

هزینه بررسی و تایید مدارک اپلای دانشگاه که به اداره مهارجت ارسال می شود، از ابتدای ژانویه 2020، 116 دلار کانادا است. از آنجایی که امکان تغییرات هزینه ای وجود دارد، پیشنهاد می شود برای دریافت مقدار آپدیت، هزینه پذیرش CAQ را روی وبسایت اداره مهاجرت ایالت کبک از طریق این لینک مشاهده کنید. زمان پرداخت این هزینه، بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مقصد و همچنین تکمیل فرم های آنلاین روی وبسایت اداره مهاجرت است.  از زمان ایجاد اکانت، متقاضی 90 روز زمان دارد تا فرآیند تکمیل فرم ها و انجام پرداخت را انجام دهد، در غیر اینصورت اکانت غیر فعال می شود. همچنین  تکمیل فرم های آنلاین و آپلود مدارک روی وبسایت در بازه ی 30 دقیقه باید انجام گیرد. بنابراین توصیه می شود مدارک لازم از قبل در دسترس باشد چرا که در صورت سپری شدن زمان 30 دقیقه، صفحه تکمیل اکانت بسته می شود و بایستی از اول اقدام کرد. 

بعد از نهایی شدن اکانت، آپلود مدارک و پرداخت هزینه CAQ، زمان تقریبی فرآیند بررسی درخواست و دریافت آن، بر اساس وبسایت اداره مهاجرت کبک، 3 الی 4 هفته عنوان شده است. توجه نمایید که این هزینه به صورت غیر قابل برگشت (Non Refundable) است و مستقل از سایر هزینه های سفارت کانادا، مثل پرداخت هزینه اقامت‏‎ ‎موقتی کانادا - ‏MyCIC و هزینه انگشت نگاری سفارت است. 

 

نحوه پرداخت هزینه CAQ 

بر اساس آنچه که روی وبسایت اداره مهاجرت استان کبک آورده شده است، روش های مختلفی برای پرداخت هزینه پذیرش آورده شده است که شامل پرداخت آنلاین، واریز به حساب، ارائه چک بانکی و ... می شود ولی با توجه به شرایط موجود، سریعترین و بهترین راه برای متقاضیان ایرانی، پرداخت از طریق کارت های ارزی ویزاکارت و مسترکارت است چرا که این روش در مقایسه با سایر روش ها، سریعتر و با هزینه پایین تر قابل انجام است. کارشناسان پرداخت آسان کارت، با در اختیار داشتن ابزارهای پرداخت کارت های ارزی، پرداخت را انجام داده و رسید پرداخت را برای شما ارسال می نمایند. برای ثبت سفارش پرداخت می توانید از بخش سفارش پرداخت آنلاین ارزی روی وبسایت استفاده نمود. 

 

سوالات متداول:

CAQ مخفف Quebec Acceptance Certificate به معنای گواهی پذیرش دانشگاه های ایالت کبک است. دانشجویانی که از دانشگاه های این ایالت کانادا پذیرش گرفته اند، باید مدارک خود را جهت بررسی و تأیید، به اداره مهاجرت ایالت کبک ارسال کنند.

از ابتدای سال 2020، هزینه پذیرش CAQ، مقدار 116 دلار کانادا شده است که به صورت آنلاین پرداخت می شود.

خیر، این امکان وجود دارد هنگام تکمیل فرمهای آنلاین و رسیدن به مرحله پرداخت، گزینه Pay Later انتخاب شود و در ادامه پرداخت آنلاین از طریق آسان کارت انجام پذیرد.