ثبت دامنه خارجی Domain registration

ثبت دامنه خارجی Domain registration | آسان کارت

پرداخت هزینه دلاری خرید دامین خارجی

برای راه اندازی یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی، قدم اول ثبت یک نام برای وبسایت است و اینکه این اسم بر روی چه دامنه ای باشد. دامنه یا Domain های متنوعی هم اکنون وجود دارند که مواردی مثل؛ کشور محل فعالیت، موضوع فعالیت و غیره را مشخص می کند. دامنه های   org.ir , co.ir , .ir پرطرفدارترین دامنه های داخلی هستند و دامین های با پسوندهای com , .net , .info , .org. محبوب ترین دامنه های خارجی هستند. شما با انتخاب مناسب پسوند دامنه و نام دامین خودتان می توانید در فضای رقابتی فعلی با رقبای خود، راه درست را طی کنید. چرا که نام وبسایت شما، در ذهن مشتریان برای موضوعاتی مثل برندینگ، راحتی در حفظ کردن آن و ... تأثیرگذار است. توجه نمایید خرید دامنه با پسوند کشور ایران (ir.) و زیرمجموعه های آن، با عنوان خرید دامنه داخلی شناخته می شود و پرداخت آن نیز ریالی است و خارج از موضوع پرداخت خرید دامنه خارجی است.

 

مهمترین سایتهای خارجی رجیستریشن دامین

در شرایطی که یک دامین خارجی را می خواهید ثبت کنید، ابتدا بر روی وبسایت های معتبر بین المللی بررسی می کنید که آیا دامین مذکور قبلا گرفته شده است یا آزاد است. وبسایت های زیادی بررسی و خرید دامین خارجی وجود دارد که شناخته ترین آنها در ادامه آورده شده است. 

با انتخاب دامین و نامی که می خواهید ثبت کنید، مراحل نهایی کردن رجیبستریش را پیش می برید. به این موضوع حتما باید دقت کنید که در گرفتن برخی از دامین ها، قوانین و موارد خاصی را حتما باید رعایت نمایید، به عنوان مثال، دامین های org. قوانین متفاوتی در زمینه ثبت دامنه دارند. در حالت کلی اطلاعاتی که برای ثبت لازم است شامل؛ نام دامنه، ایمیل، کشور، حوزه فعالیت و ... است.  میزان زمان اعتبار دامینی که خریداری می شود متفاوت است ولی در حالت کلی تمدید به صورت سالانه انجام می گیرد و قبل از اتمام زمان اعتبار بایستی هزینه تمدید دامین پرداخت شود. قیمت های رجیستری دامین جدید متنوع است. یک دامین عادی حتی کمتر از 10 دلار شاید قیمت داشته باشد و دامینی که ویژگی خاصی داشته باشد قیمت بیشتری داشته باشد.

سوالات متداول ثبت دامنه

قیمت های متفاوت می تواند باشد ولی برای یک دامنه عادی حدود 10 دلار است.

در ساعات اداری حداکثر سه ساعت و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، حداکثر سه ساعت در اولین روز کاری.

در سایت های معتبر جهانی که در متن راهنما آورده شده است، سریع می توانید چک کنید.