نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان

نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان | آسان کارت

امروزه دانشجویان، متقاضیان مهاجرت و سفر به آمریکا با توجه به قطع روابط کنسولی ایالات متحده و ایران، برای مصاحبه و اخذ ویزا مجبور به مراجعه به کشور های دیگر هستند؛ راحت ترین روش برای این کار، گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشور های همسایه است.

عمان یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای طی کردن این فرایند انتخاب می کنند.از دلایل انتخاب کشور عمان می توان به نزدیک بودن آن به ایران، امکان سفر به این کشور بدون ویزا (تا 10 روز) و عدم محدودیت برای انتخاب وقت سفارت آمریکا اشاره کرد.

در حال حاضر با توجه به پر بودن وقت سفارت آمریکا در دیگر کشورهای همسایه، می توان یکی ازنزدیک ترین وقت های سفارت آمریکا را در عمان رزرو کرد.

سفارت خانه ایالات متحده آمریکا واقع در شهر مسقط منطقه الخویر، حي السفارات در نزدیکی سفارت خانه های دیگر کشورها از جمله ایران می باشد. برای مشاهده لوکیشن دقیق آن کلیک کنید.

نحوه ساخت اکانت برای تعیین وقت سفارت
 

برای تعیین وقت سفارت ابتدا نیاز به ساخت اکانت در سامانه https://portal.ustraveldocs.com/ است؛ به این سایت مراجعه و اقدام به ساخت اکانت کنید. برای این کار پس از کلیک کردن روی لینک فوق، صفحه زیر به شما نمایش داده می شود. روی گزینه قرمز رنگ New User? پایین صفحه کلیک کنید.


نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان
 


 

در مرحله بعدی، اولین گزینه یعنی Select Country For Visa را روی کشور عمان بگذارید. نام و نام خانوادگی خود را وارد فرمایید و سپس برای اکانت خود ایمیل آدرس و رمز عبور تعریف کنید.

 

نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان
 

به همین سادگی اکانت شما ساخته شد، حال کافی است روی گزینه New Application /Schedule Appointment در سمت چپ صفحه کلیک کنید تا فرم درخواست به شما نمایش داده شود.

نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان
 

حال بسته به نوع ویزای درخواستی و شرایط خود، با دقت و حوصله شروع به پر کردن اطلاعات کنید؛ در نظر داشته باشید که هزینه MRV غیرقابل استرداد (non-refundable) می باشد.

 

نحوه ساخت اکانت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا در عمان

 

پس از تکمیل فرم، در مرحله آخر نیاز به پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت یا همان MRV fee وجود دارد. این هزینه به طور معمول برای هر نفر 64 ریال عمان است که با دو روش پرداخت در شعبه بانک، و پرداخت آنلاین از طریق ویزا، مسترکارت قابل انجام است. با توجه به زمانبر بودن پروسه پرداخت در شعبه و بالا بودن کارمزد آن، پرداخت با ویزا/مستر کارت پیشنهاد می شود چرا که به محض پرداخت هزینه از طریق ویزا / مسترکارت شما قادر به انتخاب وقت خواهید بود و دیگر نیازی به پرداخت کارمزد بسیار بالا نیست.

شما می توانید همین حالا با ثبت نام در آسان کارت و ثبت سفارش، مرحله پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت را به کارشناسان ما بسپارید تا حداکثر در 2 الی 3 ساعت انجام شود.