ثبت نام ‏TOEFL iBT‎ و پرداخت هزینه آزمون

ثبت نام ‏TOEFL iBT‎ و پرداخت هزینه آزمون | آسان کارت

آزمون تافل ‏TOEFL iBT‎

آزمون TOEFL(Test of English as a Foreign Language) که توسط موسسه ETS بر گزار می شود، در اغلب دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا، موسسات تحقیقاتی و برخی از دانشگاه های ایالات متحده، به عنوان مدرکی مبنی بر میزان آشنایی فرد متقاضی با زبان انگلیسی پذیرفته می شود. البته دانشجویان می توانند در آزمون های دیگری چون آیلتس، PTE، GRE، GMAT و ... نیز شرکت کنند که مقایسه آزمون های زبان در مقاله "بررسی و مقایسه آزمون زبان: جی آر ای GRE، تافل TOEFL، آیلتس IELTS" آورده شده است. در سالهای گذشته این آزمون از طریق دو روش کاغذی(Paper Based) و اینترنتی(internet Based) برگزار می شد ولی رفته رفته، آزمون اینترنتی جای آزمون کاغذی را گرفته است.

 

بخش های مختلف آزمون تافل

این آزمون در بیش از 120 کشور دنیا آزمون تافل برگزار می گردد و از چهار مهارت زبانی؛ گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writing) و مهارت خواندن (Reading) تشکیل شده است که جزئیات آن در ادامه آورده شده است:

  • آزمون تافل با بخش Reading شروع می شود که حدود 35 تا 55 سوال داشته و  60 الی 90 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد.
  • بخش Listening آزمون از 35 تا 50 سوال تشکیل شده و  فرصت 60 الی 80 دقیقه  ای برای پاسخ دهی به آزمون دهنده داده می شود.
  • بخش Writing شامل دو قسمت است که در قسمت اول که حدود 20 دقیقه است، باید به سوالات مطرح شده پاسخ داده شود.در بخش دوم که حدود 30 دقیقه است باید یک متن یا انشا در رابطه با مطلب خواسته شده، نوشته شود.
  • در بخش Speaking که بخش پایانی است، باید به سوالاتی که مطرح می شود پاسخ داده شود.

نمره کل آزمون از صفر تا 120 است که امتیاز هر کدام یک از این مهارت ها 30 امتیاز می باشد. اطلاعات کامل در زمینه محتوای آزمون، تعداد سوالات و ... را می توانید در این لینک بخوانید.

این آزمون هم اکنون در تهران و چندین موسسه در شهرهای بزرگ کشور برگزار می شود و از معروف ترین سنترهای برگزاری تافل در تهران می توان به دانشگاه خاتم، سازمان سنجش، موسسه امیربهادر، زبان نگار، علامه سخن، مرکز زبان ایران، معرفت و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

 

هزینه ثبت نام آزمون تافل آی بی تی/تغییر زمان و مکان آزمون، ریپورت نمره

هزینه ثبت نام عادی آزمون تافل آی بی تی بر حسب انتخاب کشور برگزار کننده آزمون، مبالغ متفاوتی را شامل می شود. هزینه ثبت نام عادی آزمون تافل آی بی تی برای مراکز برگزار کننده ایران مقدار 225 دلار است و در حالت ثبت نام با تأخیر آزمون تافل (Late registration) مبلغ 40 دلار به مبلغ اولیه افزوده می شود. ثبت نام با تأخیر از یک هفته تا چهار روز مانده به تاریخ آزمون و فقط برای ثبت نام های آنلاین امکان پذیر است. هزینه تغییر زمان آزمون تافل (Rescheduling)، مقدار 60 دلار محاسبه می شود. برای ریپورت نمره آزمون TOEFL به هر یک دانشگاه بیشتر(بیشتر از 4 دانشگاه رایگان)، 20 دلار هزینه در بر دارد. از آنجایی که هزینه های آزمون در طول زمان امکان افزایش دارد، توصیه می شود است که هزینه های آزمون را از صفحه اصلی آن در این لینک مشاهده فرمایید.

• آپدیت هزینه تافل:

در آخرین اطلاعیه هزینه آزمون وبسایت ETS در تاریخ یکم آگوست 2020، در بعضی مناطق و مراکز آزمون تغییراتی در میزان آن وجود داشته است. هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT  در ایران به 245 دلار افزایش یافته و هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT در امارات متحده نیز به 255 دلار افزایش یافته است.  سایر هزینه‌های آزمون تافل از جمله هزینه ثبت نام با تأخیر آزمون Late تغییری نداشته و مثل گذشته 40 دلار بیشتر از هزینه ثبت نام آزمون یعنی 285 دلار است.

راهنمای ثبت نام آزمون TOEFL iBT

1. ورود به وبسایت ETS
2. انتخاب نوع آزمون
3. ایجاد اکانت/ تکمیل اطلاعات شخصی و دانشگاهی
4. انتخاب کشور/ شهر/مرکز برگزار کننده و تاریخ آزمون
5. انتخاب حداکثر 4 دانشگاه/دانشکده و کد موسسه جهت ارسال رایگان نمرات آزمون
6. پرداخت هزینه آزمون

راهنمای تغییر تاریخ و مرکز آزمون و ریپورت نمره

برای تغییر زمان یا مرکز (Reschedule) آزمون TOEFL لازم است وارد اکانت خود شوید و مواردی که نیاز به تغییر دارد را انتخاب کرده و تغییر دهید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، طبیعتاً این تغییرات شامل پرداخت هزینه اضافی می شود.

 

 

آمادگی آزمون تافل آی بی تی 

سایت مگوش خدماتی برای آمادگی آزمون‌هایی مثل TOEFL، IELTS و GRE  ارائه می‌نماید. مگوش با ارائه 2 میلیون ساعت ویدئوی آموزشی و 100 میلیون سوال و پاسخ تمرینی، به آزمون‌دهندگان کمک می‌کند تا نمره مناسبی را در آزمون ­­های مورد نیاز برای دریافت پذیرش (Admission) و زبان کسب کنند. مگوش تافل شامل 100 ویدئوی آموزشی، 330 ویدئوی توضیحی و سوال تمرینی کاملا آنلاین و بدون هیچ کتاب یا DVD است که تا 4 نمره بهبود نسبت به نمره آزمون قبلی را برای افراد تضمین می کند. مگوش برای آزمون تافل، سه بسته پریمیوم با مدت زمان 1 هفته، 1 ماه و 6 ماه ارائه کرده است که در مقاله "ثبت نام و خرید از سایت مگوش Magoosh" به تفضیل به آن پرداخته شده است. 

سوالات متداول در خصوص آزمون TOEFL موسسه ETS

هزینه دلاری ثبت نام آزمون تافل در ایران 245 دلار، در ترکیه 185 دلار، در آذربایجان و ارمنستان 195 دلار و در امارات 255 دلار می باشد. البته اگر به تاریخ امتحان، کمتر از یک هفته مانده باشد، به این مبلغ 40 دلار افزوده می شود.

از معروف ترین سنترهای برگزاری تافل در تهران می توان به دانشگاه خاتم، سازمان سنجش، موسسه امیربهادر، زبان نگار، علامه سخن، مرکز زبان ایران، معرفت و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

بله، هر دو هفته یکبار می توان در آزمون ثبت نام کرد و باید حداقل 14 روز بین دو آزمون شما فاصله باشد.

هزینه تغییر تاریخ آزمون تافل ۶۰ دلار است که باید ۳ روز قبل از امتحان (بدون حساب کردن روز آزمون ) انجام شود.

ریپورت نمره تافل به 4 دانشگاه رایگان بوده و در صورت تمایل به ریپورت نمره TOEFL-iBT به دانشگاه‌های دیگر، باید مبلغ ٢٠ دلار پرداخت شود.