راهنمای ثبت نام PTE و پرداخت هزینه آزمون

راهنمای ثبت نام PTE و پرداخت هزینه آزمون | آسان کارت

ثبت نام آزمون PTE و پرداخت هزینه 

آزمون PTE یا Pearson Test of English همانند آزمون آیلتس و تافل یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی می باشد اما مواردی وجود دارد که این آزمون را از رقبای نزدیکش یعنی  IELTS و TOEFL متمایز می­کند و اولین جنبه تمایز دهنده، الگوی نمره دهی و نتایج است. آزمون PTE به صورت کامپیوتری برگزار شده و نتیجه آن طی 5 روز اعلام می شود؛ به همین دلیل آزمون PTE برای دانش آموزانی که کمی عجله دارند مناسب است.

در تصویر زیر مقایسه نمره ی 3 آزمون آیلتس ، تافل و PTE را مشاهده می کنید:

راهنمای ثبت نام آزمون PTE | آسان کارت

این آزمون مبتنی بر کامپیوتر، به بررسی سطح تمرکز متقاضی بر روی زبان انگلیسی در حد مکالمات روزانه و تست توانایی های او برای درک این مکالمات می پردازد. سیستم رتبه بندی چند سطحی، امکان درک بهتری از مهارت دانش آموزان در زبان انگلیسی می­ دهد.

 

مدرک آزمون PTE در چه کشورها و دانشگاه هایی معتبر است؟

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون pte در ترکیه | آسان کارت

برای فهمیدن اینکه این آزمون در دانشگاه ها و جاهای دیگری معتبر است، می ­توانید به لینک سایت PTE مراجعه کرده و با انتخاب شهر و کشور این اطلاعات را ببینید؛ البته به این اطلاعات اکتفا نکرده و حتما به سایت دانشگاه یا سازمان مورد نظر مراجعه و از این امر اطمینان حاصل کنید.

این موضوع در حالی است به علت جدید بودن آزمون در مقایسه با تافل و آیلتس، در سالهای گذشته تعداد دانشگاه های کمی مدرک آزمون پی تی ای آکادمیک را قبول می کردند ولی هم اکنون، دانشگاه های بسیاری در سراسر دنیا من الجمله: دانشگاه های استرالیا، نیوزلند، انگلیس، امریکا، کانادا و ... مدرک زبان PTE را پذیرش می کنند. 

 

هزینه و مکان های برگزار کننده آزمون PTE

بهترین سنتر آزمون آزمون PTE برای ایرانی ها | آسان کارت

آزمون PTE برخلاف آزمون های TOEFL و IELTS در ایران برگزار نمی ­شود و برای شرکت در این آزمون ها باید به کشور های دیگری سفر کنید. در حال حاضر این آزمون در کشور های همسایه مثل ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، امارات متحده عربی و عمان برگزار می ­شود. برای اطلاع دقیق تر از محل و زمان بر گزاری آزمون به لینک زیر مراجعه کنید.

https://pearsonpte.com/the-test/test-centers-and-fees/

برای متقاضیان ایرانی که قصد شرکت در این آزمون  را دارند، در شهرهای مختلف کشورهای همسایه، گزینه های متنوع با هزینه های متفاوت وجود دارد. تفاوت هزینه ها با مواردی مثل؛ هزینه خود آزمون( در کشورهای برگزار کننده، هزینه آزمون متفاوت است)، هزینه مسافرت زمینی یا هوایی، هزینه اقامت چند روزه در آن کشور، داشتن یا نداشتن هزینه ویزا، ... مرتبط است.

 

مراکز آزمون PTE در ترکیه: 

آزمون PTE در ترکیه در شهرهای آدانا، آنکارا، دنیزلی، ارزروم، استانبول و ازمیر بر گزار می شود و در شهرهایی بزرگ آنکارا و استانبول، در چندین سنتر، این آزمون اجرا می شود. 

شناخته ترین سنترها در استانبول؛ سنتر دانشگاه یلدیز(Yildiz Teknik Üniversitesi)، دانشگاه استانبول(Istanbul University)، سنتر بریتیش ساید( British Side) و سنتر پیرسون(Pearson Professional Centers) است. 

در آنکارا، سنتر دانشگاه یلدریم بیازیت(YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY) و در ارزوم، سنتر دانشگاه آتاتورک(Ataturk University-ATASEM) است. 

 

مراکز آزمون PTE در عراق:

چهار مرکز در شهرهای اربیل(Erbil)، سوران(Soran) و هیلا(Hilla) ، برگزار کننده آزمون PTE هستند.

 

مراکز آزمون PTE در آذربایجان: 

دو مرکز آزمون در شهر باکو به نام های مرکز آزمون جمهوری آذربایجان(State Examination Center of the Republic of Azerbaijan) و موسسه خدمات آموزشی آکسبریج(Oxbridge Educational Services Ltd; AF Business House) است. 

 

مراکز آزمون PTE در امارات متحده عربی: 

چهار مرکز آزمون در شهرهای ابوظبی و دبی وجود دارد. 

 

مراحل ثبت نام آزمون پی تی ای

  1. به وب سایت رسمی PTE بروید و روی 'ایجاد حساب کاربری خود' کلیک کنید.

  2. اطلاعات شخصی خود را مطابق پاسپورت خود وارد کنید.

  3. پس از اتمام فرایند ثبت نام آنلاین، در عرض دو روز ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که حاوی اطلاعات لازم برای ورود شما به سایت است.

  4. سپس با همین اطلاعات  وارد سایت PTE شوید. روی «ورود به سیستم» کلیک کنید و اطلاعات ورود را وارد کنید. سپس بر روی 'برنامه زمانبندی آزمون' کلیک کنید.

  5. مرکز تست مورد نظر خود را با توجه به موقعیت مکانی خود انتخاب کنید.

  6. بعد، تاریخ و زمان مناسب موجود را انتخاب کنید.

  7. پس از تأیید مکان، تاریخ و زمان ، از چند سوال پرسیده می ­شود.

  8. بعد، پرداخت کامل را برای رزرو نهایی خود انجام دهید.

  9. بعد از تکمیل مراحل، یک ایمیل با اطلاعات مربوط به محل برگزاری تست، نحوه رسیدن به آن جا و نکات مهم روز آزمون امتحان را دریافت خواهید کرد.

 

نحوه پرداخت و هزینه آزمون PTE

 از آنجایی که آزمون PTE در ایران برگزار نمی­ شود، لذا برای شرکت در این ازمون باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، دبی، آذربایجان و کردستان عراق مراجعه کنید. جدول قیمت های این آزمون در کشورهای مختلف در ادامه آورده شده است: 

نام کشور

هزینه ثبت نام استاندارد

هزینه ثبت نام با تاخیر

ترکیه

1200 لیر ترکیه

1400 لیر ترکیه

آذربایجان

190 دلار آمریکا       

225 دلار آمریکا

عراق

217 دلار آمریکا       

271.25 دلار آمریکا

امارات

1050 درهم امارات     

1,312.5 درهم امارات

 

سوالات متداول در خصوص ثبت نام آزمون PTE

آزمون PTE شامل 3 بخش نوشتاری و صحبت کردن آزمون PTE، بخش خواندن آزمون pte و بخش شنیداری آزمون pte است.

هزینه ثبت نام به موقع در آزمون PTE برابر با 1000 لیر بوده و در صورت ثبت نام با تاخیر (Late Registration) این هزینه برابر با 1200 لیر خواهد بود.

داوطلبان برای شرکت در آزمون شبیه PTE می توانند از خدمات موسسات مختلفی از جمله PTEStudy و PTEPractice استفاده کنند.