پرداخت هزینه ارزیابی مدارک سازمان مهندسین استرالیا

پرداخت هزینه ارزیابی مدارک سازمان مهندسین استرالیا | آسان کارت

سازمان ea استرالیا Engineers Australia

در سالهای اخیر که موج جدید مهاجرت به خارج از کشور شکل گرفته است، کشور استرالیا به عنوان یک کشور توسعه یافته، یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری و تحصیلی برای ایرانیان شده است. استرالیا با داشتن تنوع بالا در صدور ویزاهای اقامتی، بستر مناسبی را برای متقاضیان با تخصص ها و گرایش های متفاوت بوجود آورده، به نحوی که جذب افراد با رشته های کاری و دانشگاهی متفاوت در طرح های نیروی کار در ایالت های مختلف امکان پذیر است. از  طرفی قسمت عمده ای از متقاضیان ایرانی برای کار در خارج از کشور، شامل رشته های فنی و مهندسی می شوند که لازم است از طریق سازمان های ارزیابی، مدارک، سوابق تحصیلی و کاری آنها سنجیده شود. در کشور استرالیا بر اساس فیلدهای کاری متقاضیان، موسسات و سازمان های مختلفی مثل؛ ACS ، VETASSESS ،TRA ، AIQS ، SSSI ، سازمان مهندسین استرالیا و ... وجود دارد. انجمن مهندسین استرالیا engineers australiaea به صورت ویژه مدارک متقاضیان رشته های مهندسی را برای معادلسازی و امتیاز دهی بررسی می کند. طبقه بندی کلی رشته های مهندسی برای این موسسه به شکل زیر است: 

1- سطح اول مهندسی حرفه ای(Skill Level 1-Professional Engineer) معادل لیسانس 4 ساله استرالیا

2- سطح دوم مهندسی تکنولوژیست(Skill Level 2- Engineering Technologist) معادل لیسانس 3 ساله استرالیا

3- سطح سوم کاردانی مهندسی(Skill Level 3-Engineering Associate) معادل دیپلم 2 ساله استرالیا

4- مدیریت مهندسی(Engineers Manager) مختص مهندسین با سابقه مدیریتی بالا است و در سطح اول دسته بندی می شود. 

* توجه نمایید همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا اعلام می گردد و رشته های مهندسی و فنی و حرفه ای تعداد زیادی از این رشته ها را شامل می شود. این لیست با توجه به عناوین شغلی، موسسه ارزیابی کننده و الزامات آن، لیست بلند و طولانی است که لازم است در صفحات تخصصی این موضوع با جزییات بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.

 

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی انجمن مهندسین استرالیا

برای ارزیابی مدارک توسط انجمن مهندسی استرالیا، بایستی از طریق وبسایت اقدام کرد. با ایجاد اکانت، عضویت در وبسایت ea و آپلود مدارک می توان مراحل را به صورت آنلاین پیش برد. برای این کار لازم است که حتما مدارک از طریق دارالترجمه ها رسمی به انگلیسی ترجمه شود و مهر ناتی نیز خورده شود. همچنین مدارک بایستی با کیفیت مناسب و به صورت رنگی اسکن و آپلود شود. مدارک درخواستی جهت ارزیابی شامل موارد زیر است: 

- مدارک شناسایی شامل؛ پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی به همراه عکس پرسنلی

- مدارک تحصیلی شامل؛ مدارک فارغ التحصیلی مقاطع دانشگاهی و ریز نمرات هر مقطع

- مدارک سابقه کار شامل؛ رزومه و سوابق کار، قرارداد، مدارک بیمه ای به همراه مدت زمان فعالیت که در برخی رشته های مهندسی لازم است که گزارشی با عنوان CDR (گزارش تأیید صلاحیت شغلی ) آماده و ارسال شود. CDR یا Competency Demonstration Report گزارشی در حدود دو صفحه است که شامل تمامی سوابق و تجربیات و مهارت های متقاضی است که در طی دوران حرفهای خود داشته است. در نوشتن سی دی آر، حتما بایستی حداقل سه نمونه از سوابق کاری و تحصیلی مهم و برجسته آورده شود و گویای توانمندی های کاری و دانشی متقاضی باشد.  

- مدرک زبان انگلیسی که می تواند شامل یکی از آزمون های IELTS جنرال یا آکادمیک، تافل و یا PTE باشد.

 

مدرک زبان انگلیسی جهت ارزیابی در سازمان مهندسین استرالیا

یکی از موضوعات اصلی که متقاضیان باید به آن توجه کنند کسب نمره در آزمون های استاندارد زبان انگلیسی است. نمره زبان مورد نیاز برای مهاجرت کاری مخصوصا در رشته های فنی در مقایسه با مهاجرت تحصیلی، پایینتر است به نحوی که فرد متقاضی با نمره آزمون زبان آیلتس 6 و یا نمره 50 در آزمون پی تی ای می تواند برای ارزیابی مدارک اقدام کند. 

 

هزینه ارسال پرونده به اداره مهندسین استرالیا

هزینه ارسال و بررسی مدارک توسط انجمن مهندسین استرالیا، بر اساس نوع ارزشیابی، داخل یا خارج از استرالیا بودن متقاضی، درخواست عادی یا فست ترک بودن(سریع) و ... متفاوت است برای مشاهده کامل هزینه های ارزیابی مدارک می توانید از این لینک استفاده کنید. توجه نمایید ارقام به صورت پیش فرض بر اساس دلار استرالیا نشان داده می شود. 


نحوه پرداخت هزینه ارزیابی مدارک انجمن مهندسین استرالیا

برای این کار ابتدا لازم است که متقاضی در وبسایت اداره مهندسی استرالیا اکانت ایجاد کند. در ادامه متقاضی می تواند هزینه عضویت سایت، هزینه ارزیابی CDR و سایر هزینه های مرتبط را از طریق بخش سفارش پرداخت ارزی آسان کارت، پرداخت نماید. پرداخت از طریق کارت های بین المللی ویزا کارت و مستر کارت و یا حساب پی پل در اسرع وقت انجام می گیرد و رسید پرداخت برای وی ارسال می گردد.

سوالات متداول

برای این کار، ارائه مدارک هویتی، مدرک دانشگاهی، گزارش سوابق کاری و بیمه و همچنین نمره زبان انگلیسی لازم است.

گزارش کوتاه از سابقه کار، فعالیت ها، مدارک و مهارت های متقاضی است که برای بررسی و ارزیابی به سازمان انجمن مهندسین استرالیا می گردد.

در شرایط فعلی مدرک آزمون زبان آیلتس( جنرال و آکادمیک) تافل و PTEمورد قبول این سازمان است.