نحوه پرداخت هزینه لاج استرالیا - Lodge

نحوه پرداخت هزینه لاج استرالیا - Lodge | آسان کارت

لاج(Lodge) استرالیا چیست و چگونه می توان هزینه آن را پرداخت کرد؟

در سالهای اخیر استرالیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی، تفریحی و تحصیلی بسیاری از ایرانیان شده است و همه روزه تقاضا برای گرفتن انواع ویزای استرالیا بیشتر می شود. در حالت کلی برای أخذ ویزا استرالیا لازم است که بعد از درخواست و ایجاد اکانت کاربری، مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت استرالیا ارسال شود. Lodgment و یا لاج Lodge اشاره به ارسال مدارک به اداره مهاجرت استرالیا است و هزینه مرتبط با آن نیز با عنوان هزینه لاج شناخته می شود. لاج استرالیا از طریق دو روش می تواند انجام شود:  الف) روش آفلاین(ارسال پستی) و ب) روش آنلاین. در روش آفلاین، بعد از ایجاد اکانت روی وبسایت اداره مهاجرت استرالیا، فرم های مربوطه از وبسایت دانلود شده و بعد از تکمیل، از طریق پست به سفارت استرالیا ارسال می شود. هزینه لاج در این حالت با تکمیل فرم پرداخت که حاوی اطلاعات کارت(شماره 16 رقمی کارت، تاریخ انقضای کارت، شماره CVV) هست و در داخل بسته پستی قرار می گیرد، پرداخت می شود. در روش آنلاین، بعد از ایجاد اکانت و تکمیل فرم های اینترنتی لازم، هزینه لاج از طریق ویزا/ مستر کارت پرداخت می شود و سپس سایر مدارک لازم که از قبل اسکن شده است، آپلود می شود. این روش در مقایسه با حالت آفلاین، مزیت های بیشماری دارد که سرعت بیشتر، دقت و صحت مدارک، امنیت پرداخت و هزینه کمتر اصلی ترین موارد هستند. زیرا دیگر نیازی به ارسال پستی، بررسی کامل بودن مدارک، نوبت دهی، بایگانی، ... نیست. بعد از انجام پرداخت هزینه، یک شماره پیگیری TRN(Transaction Reference Number) ارائه می شود که به عنوان تکمیل فرآیند می باشد و بایستی برای پیگیری های بعدی آن را حفظ نمود. سپس می توانید تمامی مدارک خواسته شده را آپلود کرده و فرآیند لاج خود را تکمیل نمایید.

هزینه لاج سفارت استرالیا

هزینه لاج برنامه های مهاجرتی استرالیا متفاوت است و برای هر کدام بایستی هزینه مشخصی پرداخت شود. به عنوان نمونه هزینه لاج Skilled migration applications با زیر مجموعه های 189 ، 190 و 489 به میزان 3600 دلار استرالیا است و لاج دو برنامه 176 و 175 ، مقدار 2960 دلار استرالیا است.

نکته:

تعداد مدارکی که برای لاج می توانید آپلود کنید حداکثر 60 عدد است و فرمت های PDF,JPEG, TIFF , BMP قابل قبول است. اطلاعات کامل در این زمینه را می توانید در این لینک مطالعه کرده و راهنمای نحوه ی تکمیل و آپلود مدارک را در این لینک مشاهده نمایید.

علاوه بر هزینه لاج، هزینه های مرتبط با تست پزشکی، سوء پیشینه و ... وجود دارد که متقاضی ملزم به پرداخت جداگانه آنهاست.

برای هر برنامه مهاجرتی(Application) به شما یک کد منحصر به فرد TRN داده می شود.

برای لاج یک اپلیکیشن، متقاضی تنها 28 روز وقت دارد تا فرم ها را کامل کند. در غیر اینصورت فرم ها را بایستی از ابتدا تکمیل کند.

 

پرداخت هزینه لاج (lodge) استرالیا | آسان کارت

راهنمای پرداخت آنلاین هزینه لاج استرالیا

1- ورود به وبسایت www.border.gov.au
2- انتخاب ImmiAccount جهت ایجاد اکانت بر روی وبسایت
3- ایجاد اکانت / تکمیل فرم های آنلاین
4- پرداخت آنلاین هزینه لاج
5- دریافت کد TRN
6- آپلود مدارک اسکن شده

 

سوالات متداول ویزای استرالیا

خیر. هزینه پرداختی شما به سفارت در صورت رد شدن درخواست برگشت پذیر نخواهد بود.

پرداختی شما به سفارت استرالیا برای هر فرد به صورت مجزا می باشد.

بلی. با توجه به داشتن ویزای دانشجویی، شما اجازه کار به صورت محدود را خواهید داشت. میزان زمان کار، 20 ساعت در هفته است.