چگونه ویزا کارت یا مستر کارت MasterCard تهیه کنیم؟

چگونه ویزا کارت یا مستر کارت MasterCard تهیه کنیم؟ | آسان کارت

مسترکارت یا ویزاکارت چیست؟

مسترکارت یا ویزا کارت شرکت های آمریکایی و چند ملیتی هستند که خدمات مالی را ارائه می دهند. این شرکتها با پردازش پرداخت های بین بانکی بازرگانان و همچنین با صدور کارت های اعتباری به بانک ها یا اتحادیه های اعتباری، کسب درآمد می نمایند. از این کارت ها می توان در مواردی مانند خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین، خرید فروشگاهی از دستگاه های پوز (POS)، خدمات دستگاه خودپرداز(ATM)، پرداخت های آنلاین متنوع مانند: پرداخت هزینه آزمون های بین المللی، خرید بلیط هواپیما، زرو هتل و ... استفاده نمود. از مزایای این کارت ها می توان به کارمزدهای پایین، دریافت صورت حساب روزانه، برداشتن وجه نقد از دستگاههای خودپرداز در سراسر کشورهای جهان و ... اشاره کرد.

انواع کارت های ویزا کارت و مستر کارت

1- کارت اعتباری (Credit card)

نوعی کارت پرداخت است که به یک حساب بانکی متصل است و برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می شود. شخص با توجه به میزان اعتباری که بانک صادر کننده به او داده، حتی بدون داشتن موجودی امکان برداشت از حساب خود تا سقف اعتبار را دارد و پس از مدت معینی بدهی خود را به بانک پرداخت می نماید. کردیت یا همان اعتبار کارت، بر حسب مواردی مثل درآمد فرد، بدهی پیشین، شغل فرد و ... می تواند متغییر باشد. یکی از شروط اصلی داشتن چنین کارتی، شهروند بودن در آن کشور نیز است. 

 

خرید کردیت کارت ویزاکارت و مسترکارت | آسان کارت

2- کارت نقدی (Debit card)

این کارت نیز به یک حساب بانکی متصل است و فقط به میزان موجودی در حساب می توان با آن پرداخت و خرید انجام داد، در واقع این کارت مانند پول نقد می باشد که با استفاده از آن، پول از حساب شخصی فرد کم می شود. این نوع کارت همان مفهومی  است که در ایران به عنوان داشتن کارت بانکی مطرح است و رایج ترین نوع کارت در کشور است. 

کارت نقدی Mastercard Debit | آسان کارت

3- کارت پیش پرداخت (Prepaid card)

این نوع کارت ها به حساب بانکی متصل نیستند و فقط به میزان موجودی تعریف شده می توان، خرید و پرداخت را انجام داد. همچنین  این کارت ها یکی از پر استفاده ترین انواع کارت های ارزی در ایران تحت برند ویزا کارت یا مستر کارت هستند  و اغلب به صورت کارت های مجازی یا فیزیکی قابل تهیه می باشند. از این نوع کارت ارزی می توان کارت های هدیه ( Gift card ) و کارت های مسافرتی (  ( Travel cardرا نام برد که امکان تهیه آن از طریق برخی شرکت ها یا بانک ها وجود دارد.

در حال حاضر به علت برخی محدودیت های  مالی که در ایران وجود دارد، بانک ها و موسسات مالی دولتی امکان ارائه خدمات در حوزه کارتهای ارزی بین المللی را ندارند، بنابراین شرکت های خصوصی با روش ها و ابزارهایی که در دسترس دارند، به صورت خاص و محدود، کارت های ارزی پیش پرداخت ویزا و مستر و به صورت کاملا محدودتر، کارت های دبیت بین المللی مثل ویزا کارت و مسترکارت، در اختیار مشتریان قرار می دهند. با یک جستجوی ساده به شرکتها و وبسایت های متعددی می رسید که انواع کارت های ارزی را ارائه می کنند. 

همچنین توجه نمایید، اگر تهیه کار به هر دلیلی برایتان مناسب یا مقرون به صرفه نباشد، می توانید سفارش پرداخت خارجیتان را به کارشناسان پرداخت آسان کارت بسپارید.

کارت پیش پرداخت بین المللی | آسان کارت

 

سوالات متداول

خیر، با توجه به شرایط موجود و محدودیت های بین المللی اعمال شده برای بانک های کشور، این امکان وجود ندارد.

تهیه کارت و ثبت سفارش پرداخت ارزی. با توجه به اینکه تهیه و صدور کارت زمان بر است، پیشنهاد اول آسان کارت، ثبت سفارش پرداخت است تا کارشناسان پرداخت در سریع ترین زمان و با کم ترین کارمزد، پرداخت شما را انجام دهند.