پرداخت هزینه آزمون تاییدیه مهارت پزشکی امریکا USMLE

پرداخت هزینه آزمون تاییدیه مهارت پزشکی امریکا USMLE | آسان کارت

آزمون پزشکی USMLE

تمامی پزشکان و دانشجویان رشته های پزشکی که قصد ادامه تحصیل و یا اشتغال در رشته های پزشکی در ایالات متحده آمریکا را دارند، بایستی در آزمون تعیین سطح با عنوان USMLE (United State Medical Licensing Examination) شرکت کنند. این آزمون حتی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا که درصدد شروع به کار در بخش پزشکی هستند، نیز لازم است. لذا برای همه کسانی است که از رشته‌های پزشکی در داخل و خارج از ایالات متحده فارغ‌التحصیل شده‌اند و تقاضای دریافت گواهینامه تأییدیه مهارت پزشکی جهت طبابت یا ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا دارند، الزامی است تا تائیدیه مدارک تحصیلی پزشکی از موسسه ECFMG دریافت کنند. در حالت کلی، آزمون USMLE در سه سطح برگزار می شود و متقاضی آزمون بعد از تکمیل و موفقیت در مرحله قبل می تواند در سطح بالاتر شرکت کند. طبیعتاً هر کدام یک از سطوح آزمون، رعایت اصول پزشکی و مهارت های علمی خاصی از متقاضی را سنجش می نماید.

 

سطح USMLE STEP 1

پایین ترین سطح آزمون USMLE است که دانش عمومی پزشکی، اطلاعات دارویی و فنون پایه بهبود سلامت بیمار و ... را شامل می شود.

 

سطح USMLE STEP 2

این سطح به دو قسمت CK و CS تقسیم می شود. سطح CK) Clinical knowledge) به تعیین و ارزیابی دانش پزشک در زمینه علوم بالینی می پردازد. متقاضی در این آزمون بایستی به دانش مرتبط با مکانیسم های متداول بیماری ها، تشخیص صحیح بیماری، پیشگیری و ... اشراف داشته باشد. سطح CS(Clinical Skill) نیز بر روی ارزیابی مهارت های کلینیکی متقاضی تمرکز دارد. پزشک در شرایط کاملا طبیعی و عادی بایستی بتواند مراجعین را به صورت واقعی ولی در حالت شبیه سازی شده مداوا نماید. پزشک از لحظه ی ورود مراجعه کننده تا انتهای فرآیند درمان به صورت کاملا محترمانه و علمی باید با بیمار تعامل کند. صلاحیت پزشک در این سطح از آزمون، علاوه بر دانش پزشکی براساس فاکتورهای نحوه تعامل اجتماعی، مهارت های فردی و ... نیز سنجیده می شود. از آنجایی که معاینه و تعاملات پزشک با بیمار به زبان انگلیسی است و متقاضی بایستی با اصطلاحات و موضوعات مرتبط آشنا باشد، از این رو متقاضی آزمون USMLE نیازمند به داشتن مدرک تافل و یا آیلتس نیست.

 

سطح 3 USMLE STEP

این سطح به عنوان بالاترین سطح، مهارت های مدیریتی پزشکان را مطابق بر استاندارد های ایالات متحده مورد سنجش قرار می دهد و از آنجایی که آشنایی و مدیریت بیمارستان نیازمند داشتن دانش و حضور در محیط بیمارستان های ایالات متحده دارد، متقاضی این آزمون بعد از حضور در آمریکا و انتهای سال اول رزیدنتی در این آزمون ارزیابی می شود.

در حالت عمومی پزشک متقاضی می تواند سطوح USMLE STEP 1 و USMLE STEP 2(CK) را در کشورهای همسایه نظیر امارات متحده عربی و ترکیه و... و سطوح بالاتر را در داخل ایالات متحده آزمون دهد.

اطلاعات کامل تر را می توانید از وبسایت رسمی USMLE دریافت کنید.

برای آگاهی از نرخ به روز هزینه های هر یک از سطوح آزمون می توانید از لینک استفاده نمایید.

 

آمادگی آزمون  USMLE با سایت UWORLD

 بررسی فروم های خارجی نشان می دهد که سایت UWOLRD بهترین رفرنس آمادگی آزمون USMLE بوده و برای ۳ ماه آمادگی آزمون USMLE هزینه ای نزدیک به ۱۸۰ دلار دارد که معقول است. ویژگی برتر این سایت، امکان تست های مکرر  آزمون ها و با تولید ریپورت یا گزارش از نتیجه آزمون است که در نتیجه آن متقاضی می تواند نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و به بررسی دقیق سوالاتی که به آنها پاسخ اشتباه داده، بپردازد.

سوالات متداول پرداخت آزمون یو اس ام ال ای و اپلیکیشن ecfmg

کاربرد آزمون USMLE برای همه کسانی است که از رشته‌های پزشکی در داخل و خارج از ایالات متحده فارغ‌التحصیل شده‌اند و تقاضای دریافت گواهینامه تأییدیه مهارت پزشکی جهت طبابت یا ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا دارند.

هزینه‌ی آزمون برای مرحله یک و دو آزمون USMLE برابر با 865 دلار و برای مرحله سه 1505 دلار است.

آزمون USMLE در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان دو مرحله اول می توانند در امارات و ترکیه آزمون دهند ولی مرحله سوم فقط در کشور آمریکا برگزار می شود.