پرداخت هزینه آزمون CFA و حق عضویت آن

پرداخت هزینه آزمون CFA و حق عضویت آن | آسان کارت

آزمون CFA چیست؟ راهنمای ثبت نام و پرداخت هزینه دلاری

CFA مخفف Chartered Financial Analyst به معنی تحلیلگر مالی خبره است.  آزمون سی اف ای، به عنوان استاندارد بین المللی برای سنجش مهارتها و دانش فرد در زمینه تحلیلگری مالی و مدیریت پورتفوی مطرح است. آزمون CFA (گواهینامه تحلیل گر خبره مالی) معتبرترین مدرک در حوزه تحلیلگری مالی و سرمایه گذاری است که شخص دارنده آن جایگاه ویژه ای کسب می کند؛ چرا که این مدرک صرفاً مدرک دانشگاهی نبوده و کاربردی می باشد. موسسات مالی و سرمایه گذاری در جذب نیروهای جدید نیز، یک فرد با مدرک کارشناسی و دارنده مدرک CFA را همتراز با یک فرد با مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکتری مالی ارزیابی می کنند، از این رو در سالهای اخیر گرایش به کسب آن بسیار بالاست.

 

زمان، مکان و هزینه های آزمون CFA

این آزمون توسط موسسه آمریکایی CFA Institute در سه سطح(1و 2و 3) و در کشورهای مختلف برگزار می شود. و ثبت نام آن از طریق وبسایت موسسه CFA انجام می گیرد. این موسسه علاوه بر هزینه آزمون های سه گانه ای که دارد، هزینه ثبت نام موسسه را به صورت جدا دریافت می کند که با عنوان هزینه ثبت نام اولیه یا همان one-time enrollment fee شناخته می شود. زمان برگزاری سطوح سه گانه آزمون CFA، در سایت CFA مشخص شده است.  انتخاب مکان آزمون CFA بر حسب اینکه برخی از مراکز آزمون می تواند متقاضی زیادی داشته باشد و یا مرکز آزمونی متقاضی کمتری داشته باشد، به هنگام ثبت نام با وارد کردن نام کشور، مراکز آزمون پیشنهادی نشان داده می شود و متقاضی یکی از گزینه های نزدیک به خود را انتخاب می کند. ولی مکان دقیق آزمون تقریبا یک ماه قبل از روز آزمون به وی اطلاع داده می شود. در شرایط فعلی متقاضیان ایرانی می توانند شهرهایی مانند دوبی، استانبول، ایروان و کوالالامپور را برای آزمون  CFA (گواهینامه تحلیل گر خبره مالی) خود انتخاب کنند.
هزینه های شرکت در آزمون بر اساس زمان ثبت نام متفاوت است و به سه صورت ثبت نام زودتر از موعد، ثبت نام عادی و ثبت نام با تأخیر طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال هزینه هر یک از سه سطح آزمون CFA برای آزمون دسامبر 2020 به ترتیب زیر است: ثبت نام زودتر از موعد Early Registration (تا انتهای 25 مارچ 2020)؛ 700 دلار، ثبت نام عادی Standard Registration ( تا انتهای 19 آگوست 2020)؛ 1000 دلار و ثبت نام با تأخیر Late Registration ( تا انتهای 9 سپتامبر 2020)؛ 1450 دلار است. هزینه های ثبت نام، کتابهای الکترونیکی آمادگی آزمون، تست های آزمایشی و ... را نیز شامل می شود.

برای کسب اطلاعات کامل می توانید به صفحات مربوط به زمان برگزاری، مکانهای برگزاری و هزینه های آزمون CFA مراجعه نمایید.

سنتر و زمان برگزاری آزمون CFA | آسان کارت

نحوه ثبت نام آزمون CFA

1- ایجاد اکانت کاربری بر روی وبسایت موسسه CFA
2- وبسایت نزدیکترین زمان آزمون را پیشنهاد می کند.
3- تکمیل اطلاعات شخصی/ انتخاب مکان آزمون
4- صفحه پرداخت (ثبت سفارش پرداخت آنلاین ارزی در سایت آسان کارت).

 

سوالات متداول در خصوص پرداخت هزینه آزمون CFA

دریافت مدرک تحلیلگر مالی خبره CFA برای مدیران سرمایه گذاری و دانش آموختگان مالی که می خواهند در مدیریت سرمایه گذاری به صورت حرفه ای فعالیت کنند، مناسب است.

آزمون‌های سطح 2 و 3 CFA تنها یک‌بار در سال برگزار می شود اما آزمون سطح 1 CFA هر ماه برگزار می‌شود.

هر آزمون 1 CFA، سطح 2 CFA و سطح سه CFA، تقریبا 6 ساعت زمان نیاز دارد

نتیجه آزمون Chartered Financial Analyst به منظور دریافت مدرک تحلیلگر مالی خبره CFA، معمولا در طول 2 الی 3 ماه ارائه می شود.