ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه EDX

ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه EDX | آسان کارت

دوره های آنلاین ای دی ایکس و دریافت مدرک معتبر بین المللی

وبسایت EDX یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه آموزش های آنلاین است که به نوبه خود کمک زیادی به پیشرفت ارتباطات، دانش علمی و کاربردی افراد کرده است. این وبسایت با موسسات دانشگاهی و تجاری بسیاری همکاری دارد که شناخته ترین آنها، موسسه تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه های هاروارد، برکلی، آکسفورد و شرکت های آی بی ام و آمازون است. در حوزه آموزش های آنلاین سایت های دیگری چون کورسرا (COURSERA)، یودمی (UDEMY)، لیندا (LYNDA)، اسکیل شیر(SKILLSHARE)، یودی سیتی(UDACITY)، خان آکادمی (Khan ACADEMY)، رقبای قوی برای EDX محسوب می شوند. با این حال سایت EDX با توجه به رایگان بودن تعداد زیادی از دوره ها و همچنین تنوع آموزش های ارائه شده از محبوبیت بالاتری در میان مخاطبین برخوردار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره های مشابه می توانید به مقاله " خرید دوره های آموزشی از سایت یودمی Udemy" و " ثبت نام دوره های آموزشی رایگان سایت Coursera"  مراجعه کنید.

 

 انواع آموزش های آنلاین سایت edX

دوره های میکرو بچلر(Micro Bachelors): این دوره ها برای افرادی طراحی شده اند که تجربه تحصیل دانشگاهی ندارند و به دنبال پیشرفت در کار و حرفه خود هستند. این دوره که توسط بیش از 1000 دانشگاه برتر دنیا طراحی شده است، شاگردان بزرگسال را برای کار آماده می کند تا بتوانند آینده خود را بدون داشتن مدرک دانشگاهی تغییر دهند.
• دوره های پیوسته (X Series): هدف برنامه های XSeries که توسط متخصصان مشهور جهان و دانشگاه های برتر ایجاد شده است، ایجاد درک عمیق از حوزه های جدید و مورد تقاضا در جهان بوده که با ارائه گواهی نامه معتبر پایان می پذیرد.
• دوره های آموزشی(Short Courses): این دوره ها اصلی ترین خدمت ارائه شده توسط EDX بوده و در واقع مانند دوره های درسی دانشگاه هستند. شرکت در اکثر این دوره ها رایگان بوده و تنها در صورت درخواست برای دریافت مدرک از ,EDX لازم است هزینه ای معمولا زیر 100 دلار واریز شود.
• دوره های میکرومستر (MicroMaster): این دوره ها را که به گونه ای می توان یک فوق لیسانس کوچک و سریع دانست، معمولا شامل دوره های تخصصی کوتاه مدت هستند که شرکت در آنها مستلزم پرداخت هزینه بوده و منجر به دریافت مدرک معتبر از edx می شود.
• دوره های آموزش کسب وکار (Business): این دوره ها که توسط دانشگاه های معتبر به صورت تخصصی و برحسب نیاز برای شرکت ها طراحی شده اند، معمولا در دسترس عموم نیستند. از جمله شرکت های بزرگ استفاده کننده از این سیستم می توان به گوگل و مایکروسافت اشاره کرد.
• دوره های حرفه ای (Professional Certificate Programs): این دوره ها به صورت کاملا حرفه ای و کاربردی برای آماده سازی فارغ التحصیلان دانشگاه ها و برای آماده سازی آنها برای بازار کار طراحی شده اند. این دوره ها رایگان نیستند و برای پرداخت در دوره نیاز به واریز هزینه وجود دارد.
• دوره های فوق لیسانس (Master’s Degrees on EDX):  دوره های کارشناسی ارشد آنلاینEDX معمولا شامل 10-12 دوره در یک عنوان تخصصی بوده و معمولا از هزینه کمتری نسبت به دوره های آنلاین برخوردار است. دوره های فوق لیسانس EDX در موضوعات مختلفی ارائه می شود اما عنوان تعداد زیادی از آنها، مدیریت، کارآفرینی و بازاریابی است که معمولا طی 3 سال به اتمام رسیده و در پایان گواهینامه معتبر ارائه می شود.

 

هزینه دوره های مستر EDX | آسان کارت


• دوره های آموزش مدیریت اجرائی (Executive Education): این مجموعه از دوره های حرفه ای مدیران بالا مرتبه طراحی شده است تا جدیدترین و به روزترین روش های مدیریت اجرائی و مهارتهای کسب و کار را بشناسند و دانش لازم برای موفقیت در حوزه بیزینس خود را کسب کنند. 
• آکادمی Global Freshman: شرکت در این آکادمی امکان بهره مندی از کلاسهای آموزشی دانشگاه آریزونا با همان اساتید و همان کیفیت را برای شرکت کنندگان فراهم می کند.
آموزش های سایت EDX به صورت ترکیبی از ویدیو، متن و پرسش‌های درسی ارائه می شوند. دوره های EDX از نظر زمانبندی به 5 دسته ی Current (فعال و در حال تدریس)، Starting Soon(شروع در کمتر از یکماه)، Upcoming(شروع در ماههای آتی)، Self-Paced(خودخوان) و Archived(پایان یافته) تقسیم بندی می شوند.

 

نحوه پرداخت هزینه دریافت مدرک EDX

پس از ثبت نام در سایت EDX که با راحتی از طریق ایمیل آدرس و یا اکانت گوگل امکان پذیر است، و بعد از طی هر دوره آموزشی، افراد می توانند برای دریافت مدرک معتبر از EDX اقدام کنند. برای دریافت این مدرک معتبر از سایت ایدکس لازم است هزینه ای پرداخت شود که شما می توانید برای پرداخت هزینه از "خدمات پرداخت آنلاین ارزی" آسان کارت استفاده کنید.

سوالات متداول:

پس از طی کردن دوره های آموزشی به شما مدرکی ارائه می شود که از اعتبار جهانی بالایی برخوردار است اما در مدرک شما، هیچ نامی از هاروارد یا ام آی تی MIT ذکر نخواهد شد.

بله، امکان شرکت در تعداد بسیار زیادی از دوره های EDX به صورت رایگان وجود دارد اما برای دریافت گواهینامه دوره از edx لازم است هزینه پرداخت شود.

خیر، امکان دانلود قانونی ویدیوها و متن‌های دوره های آموزشی EDX وجود ندارد و باید دوره ها یه صورت آنلاین مشاهده و یا آزمون ها پاسخ داده شوند.