پرداخت هزینه آزمون ناتی NAATI

پرداخت هزینه آزمون ناتی NAATI | آسان کارت

آزمون ناتی چیست؟

سازمان ناتی، سازمان تأیید اعتبار ملی مترجمان و مترجمان شفاهی بوده و کلمه Naati مخفف عبارت National Accreditation Authority for Translators and Interpreters می باشد. آزمون Naati توسط سازمان ناتی و با هدف ارزیابی توانایی های زبان افراد در سطح جامعه برگزار می شود و با کسب نمره 63 از 90 ، به میزان 5 امتیاز به امتیازات فردی که قصد دریافت مهاجرت کاری استرالیا دارد، اضافه می کند. نکته مهم نمره آزمون ناتی این است که این آزمون فقط برای کمک به افزایش امتیازات افراد متقاضی مهاجرت در سیستم مهاجرت به استرالیا و صدور ویزای کاری می باشد و با دریافت مدرک آزمون ناتی CCL نمی توان به عنوان مترجم رسمی فعالیت کرد.


ثبت نام و پرداخت هزینه ناتی | آسان کارت

سازمان ناتی از سال ۲۰۱۸ آزمونی را تحت عنوان Credentialed Community Language (CCL) را به عنوان یکی از روش های افزایش امتیاز مهاجرت کاری به استرالیا برای متقاضیانی که قصد اخذ ۵ امتیاز بیشتر داشتند، معرفی کرد. تا قبل از شیوع کرونا، آزمون ناتی به صورت شفاهی و در غالب ترجمه دیالوگ های انگلیسی به فارسی و بر عکس و در سنترهای داخل استرالیا (Inshore) برگزار می شد. اما به دلیل گسترش ویروس کرونا، آزمون ناتی CCL به صورت آنلاین برگزار می شود. در روش فعلی متقاضیانی که خارج از استرالیا (Offshore) هستند نیز می توانند از این روش برای افزایش امتیاز خود استفاده کنند. در آزمون ناتی معمولاً در مورد بخش هایی از زندگی واقعی که به طور معمول در زندگی روزمره در جامعه استرالیا نقش دارند، مانند تحصیلات، خدمات اجتماعی، سلامتی، حقوق، تجارت و کسب و کار، مالی، استخدامی، بیمه، مهاجرت و مسکن سوال پرسیده می شود.

 

هزینه ثبت نام آزمون آنلاین ناتی استرالیا

 هزینه شرکت در آزمون Naati برابر با 800 دلار استرالیا است که به صورت آنلاین و از طریق کارت های ارزی بین المللی مثل ویزا کارت، مسترکارت پرداخت می شود.

 

شرایط و نحوه برگزاری امتحان ناتی

امتحان ناتی به صورت آنلاین و از دوشنبه تا جمعه هر هفته برگزار می شود. آزمون Naati به زبان فارسی، شامل دو دیالوگ ضبط شده است که هر دیالوگ متشکل از یک مکالمه بین یک انگلیسی زبان و یک فارسی زبان بوده و دارای تقریبا 300 کلمه است که 150 کلمه آن فارسی و 150 کلمه دیگر آن انگلیسی است. هر دیالوگ چندین بخش تقریبا 35 کلمه ای تقسیم شده است و آزمون دهنده باید کار ترجمه را به صورت بخش بخش انجام دهد. این آزمون دارای دو ممتحن است که مهارت زبانی و ترجمه فرد را ارزیابی می کنند. موارد زیر در نمره نهایی آزمون دهنده بسیار موثر هستند:

  • مهارت متقاضی در هر دو زبان انگلیسی و فارسی

  • حفظ سطح فرمالیته بودن دیالوگ ترجمه شده (Language Register)

  • دقت و درستی اطلاعات منتقل شده

  • عدم تحریف و یا حذف مطالب

  • پرهیز از اضافه کردن بی مورد اطلاعات

نتیجه امتحان Naati از طریق ایمیل و ظرف هشت تا ده هفته از تاریخ امتحان برای متقاضی ارسال می شود. مدرک قبولی آزمون ناتی CCL به مدت سه سال از تاریخ صدور، اعتبار دارد.

سوالات متداول

آزمون Naati با هدف ارزیابی توانایی های زبان افراد برگزار می شود؛ اما عملا تنها کاربرد امتحان ناتی CCL، کسب ۵ امتیاز برای مهاجرت به استرالیا است

هزینه آزمون NAATI به میزان 800 دلار استرالیا می باشد و برای پرداخت آن می توانید از خدمات پرداخت آسان کارت استفاده کنید.

بله آزمون ناتی CCL به صورت آنلاین برگزار شده و امکان شرکت در آزمون ناتی از ایران وجود دارد.

نمره آزمون ناتی از 90 نمره محسوب می شود و با کسب نمره بالای 63، به میزان امتیاز 5 برای مهاجرت به استرالیا بدست می آید.